czwartek, 2 grudnia 2021

Blogmas #2 Dziadek do orzechów

Jedną z rzeczy, które kojarzą mi się ze świętami to dziadek do orzechów, jednak dopiero od niedawna ten motyw mnie zaciekawił, bo wcześniej zawsze jakoś nie zwracałam na to uwagi, a szkoda. Co roku ubierałam choinkę, ozdabiałam pokój świątecznymi motywami, ale zawsze brakowało w moich dekoracjach świątecznych dziadka do orzechów. Tym razem postanowiłam, że chcę mieć dwie różne rzeczy z nim związane, jak widzicie poniżej jest to figurka i książka.

Opis książki:

Klara i jej brat co roku otrzymują od swojego ojca chrzestnego wspaniały świąteczny podarunek. Tym razem w ręce dziewczynki trafia postać dziadka do orzechów. Od tej chwili w domu dzieci dzieją się rzeczy niezwykłe…

 
Jest też kilka filmów i bajek na podstawie tej powieści, które mam zamiar obejrzeć, na razie jest jedna bajka o dziadku do orzechów, którą obejrzałam.



Czytałyście tą książkę lub oglądałyście filmy na podstawie tej powieści? :)
 

9 komentarzy:

  1. I don't know it and don't usually have Nutcrackers in my house. They are very popular here in Scotland though!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja musical widziałam i balet na internetach:) jakie to piękne:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę bajkę i balet, przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tą opowieść i bardzo lubię:) Taki dziadek do orzechów to piękny, świąteczny akcent 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. opowieść znam, ale chętnie bym sobie ją przypomniałą:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki nie czytałam, a bajki nie kojarzę, pewnie dlatego że urodziłam się w latach 80-tych.

    OdpowiedzUsuń
  7. znam tylko bajkę, nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki nie znam, ale motyw dziadka do orzechów bardzo lubię w świątecznych dekoracjach. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń