poniedziałek, 23 lipca 2018

Jak szybko nauczyć się języka obcego.

Cześć! Wiem, że w wakacje dużo osób wypoczywa po ciężkim roku szkolnym lub jest właśnie na urlopie, ale uważam, że wakacje i trochę wolnego to idealny czas na naukę języka obcego. Może niektórzy z Was tak jak ja pracują nawet teraz, latem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć naukę języka już teraz! Im szybciej, tym lepiej, jak to było w jednej piosence ,,Czas nie będzie na nas czekał". Nie ważne czy macie wakacje, urlop, czy jednak chodzicie do pracy, ważne jest, aby teraz, już dziś zmotywować się do działania i nauki. Pod ostatnim wpisem dostałam od Was dużo komentarzy, że uczycie się obecnie języków obcych, więc postanowiłam, że dzisiejszy wpis niektórym może się przydać. To zaczynamy! :)

1. Systematyczność.
    Bez tego nauka nie przejdzie. Jeden dzień bez nauki to dzień stracony. Znajdź codziennie czas na naukę języka, choćby 10 minut. Ja mam metodę, że codziennie odkładam wszystko na bok i uczę się dokładnie 1 godzinę. Ty też możesz ustalić czy chcesz się uczyć 30 minut, 1 godzinę czy nawet 3 godziny, to zależy od Ciebie, ale ważny byś uczył się codziennie.

2. Opracuj plan nauki.
    Spisz sobie zadania na każdy dzień, może to być nauka z fiszek i słuchanie z płyty lub inna metoda, która Ci pasuje. 
        
3. Nauka słówek.
    Postanów sobie, że codziennie nauczysz się 10 słówek z danego języka. Po 3 miesiącach będziesz już umiał tyle słówek, by móc się porozumieć w języku, którego się uczysz.

4. Słuchanie.
    Nie ważne czy leżysz i odpoczywasz,sprzątasz , gotujesz, ale postaraj się w czasie wolnym lub wykonywania domowych obowiązków, włączyć sobie film, serial czy audiobook, w zagranicznym języku. Nauka ze słuchu pomoże Ci oswoić się z językiem.

5. Czytaj.
    Książki, gazety i artykuły obcojęzyczne, najlepiej o tym, co Cię interesuje.

6. Rozmawiaj.
    Prowadź rozmowy w języku, którego się uczysz. Możesz porozmawiać na zagranicznym czacie lub z kimś znajomym, który także uczy się danego języka.

7.Kursy i szkoły językowe.
    Nie będę dużo dodawać w tym temacie, ale powiem, że warto.

8. Tłumacz teksty piosenek.
    A najlepiej ulubionych piosenek, to świetna zabawa połączona z nauką. Na pewno masz jakieś ulubione zespoły muzyczne, piosenkarzy w tym języku, a jeśli nie to poszukuj nowych i ćwicz język przez tłumaczenie tekstów.

9. Aplikacje.
    Aplikacja na telefon do nauki języka to coś, czego sama używam  i uważam, że to świetna metoda nauki, telefon masz zawsze pod ręką, nie ważne gdzie jesteś w każdej wolnej chwili możesz poćwiczyć język przez aplikacje.

A Wam jak idzie nauka języka obcego, jakich języków się uczycie? 
Piszcie w komentarzach swoje metody  :) Do napisania, pa.

19 komentarzy:

  1. Ja w szkole się uczę niemieckiego, rosyjskiego i angielskiego :) Ale najbardziej wolę jednak angielski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że aż trzech języków się uczysz. Gdy ja chodziłam do szkoły uczyli nas tylko angielskiego i niemieckiego :) wcześniej uwielbiałam angielski, teraz uczę się w domowym zaciszu niemieckiego.

      Usuń
  2. Ja do uczenie słówek polecam quizlet'a - taka darmowa aplikacja/strona internetowa, gdzie tworzą się fiszki. Nauka poprzez zabawę. Mi osobiście bardzo pomogło.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info :) Wypróbuję tą aplikację, może mi przypasuje, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ja bym chciała się doszkolic z j. Angielskiego więc dzięki za post na pewno skorzystam z porad! ❤ Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kocham angielski i planuję opanować go jak najlepiej potrafię :) Obecnie czasem tłumaczę teksty przez co uczę się nejlepiej, ale w planach mam przeczytanie książki po angielsku:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Póki co mam magisterkę na głowie i czeka mnie praca 17 dni z rzędu, ale po obronie planuję wreszcie się wziąć za swój marny angielski i zapisać się na kurs ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Języki to moja prawdziwa pasja i właśnie dlatego studiuję filologię, ale oprócz zajęć na studiach codziennie staram się znaleźć czas na naukę poprzez czytanie artykułów, oglądanie filmów i słuchanie podcastów po francusku czy angielsku. Systematyczność i czerpanie przyjemności z nauki to klucz do sukcesu! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam naukę języków obcych :D w te wakacje choć ich dni zostaje już coraz mniej mam zamiar pouczyć się włoskiego :D

    genialne porady ! :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja od zawsze chciałam mówić po hiszpańsku, ale nigdy się za to tak poważnie nie zabrałam. Chyba przyszedł najwyższy czas :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  9. przydatne rady :) fajnie sprawdza się oglądanie seriali po ang :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi też pomaga oglądanie filmu z angielskimi napisami, a jak nie znam słówka to sprawdzam i tym sposobem sporo się uczę :)
    Bardzo ładny blog, obserwuję :D
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wskazówki na pewno przydadzą się do matury:)

    https://chicabuum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. W szkole uczyłam się angielskiego, chciałabym to nadal kontynuować bo to jednak potrzebny język. Najczęściej uczę się, albo powtarzam sobie, poprzez piosenki :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja po woli ogarniam Francuski ☺ szczerze mówiąc jest ciężki,ale może dam radę ☺☺ dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam. Dodaje do obserwowanych ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja próbuję się sama nauczyć hiszpańskiego, ale niestety ostatnio to zaniedbałam. :/ Muszę się zmobilizować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam taką jedną aplikację, która przypomina mi o nauce języka i to naprawdę faja sprawa:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko sprowadza się do tego, że trzeba chcieć :D

    OdpowiedzUsuń